ESCRIPTURA CREATIVA

Aquella nit tant dolça
tothom marxa a sopar
i a veure la cercavila
dels nostres tres reis mags.

Amb les seves carrosses
per Vilafranca van tombant,
llençant caramels als infants
i donant regals interessants.

Quan arriba la nit vella
tothom marxa a dormir,
perquè els reis entrin per la porta

i et deixin el teu desig.
                                                                                        Jordi

________________________________

EL DOFÍ

Neda que nedes, neda que nedaràs,
mars i oceans el dofí traspassarà.

Blau o gris pot ser el trapella,
saltant per l'anella.

Salta que saltes, salta i guanyaràs,

que la gran competició començarà.
                                                                                                            Èlia

Quimera

La Quimera és un monstre mitològic amb cap de lleó, cos de cabra, cua de serp i 3 caps: un de drac, un de lleó i un de cabra.
Té característiques dels éssers dels quals està composta. El seu hàbitat dependrà de la part dominant de la Quimera, ja que la part de drac té preferència per viure individualment.
Normalment s’alimenta de la carn dels animals que caça, però en l’època en que no n’hi ha, sobreviu gràcies al seu cap de cabra, que pot alimentar-se de l’herba dels prats.
Aquest ésser és extremament perillós durant un combat perquè les seves urpes de lleó poden ferir a qualsevol home d’un tall. Poden utilitzar també el seu cap de cabra i les banyes per mossegar i donar cops. Però el cap de drac és el més temut dels tres, sobre tot quan llança foc.
Li agrada acumular tresors, possiblement per part del drac, sense cap altre fi que fer muntanyes amb ells. Aprofita les monedes dels homes, elfs i més humanoides als que ataca i mata per formar muntanyes d’or i plata.
A la Quimera la va vèncer l’heroi grec Belerofonte.

Ot

Les  Dríades

Les dríades son nimfes del bosc, protegien a la natura, arbres sobre tot alzines. Les dríades des de que neixen tenen un vincle amb un arbre específic ( originalment roures ).

Si la dríada viu als arbres  es diu hamadríades.

La vida d’una dríada es sobrenaturalment llarga, però està vinculada a l’arbre amb el qual està vinculada i els dos tenen la mateixa sort.

Clàudia

NEREIDES: NINFES DEL MAR

En la mitologia grega, les Nereides eren les filles de Nereu i de Doris. Nereu era un déu del mar i Doris era filla d'Oceà, o sigui que les Nereides són considerades nimfes del mar. Vivien al fons del mar al costat del tron del seu pare.
NOMBRE DE NEREIDES
Les Nereides eren moltes, però el seu nombre exacte varia segons la font. Homer, en la Ilíada, dóna el nom de 34 Nereides, Hesíode en compta 51, Apolodor 45 i Gai Juli Higini 32. En total es coneixen 76 noms diferents de Nereides.
La qüestió es que n’hi havia molt poques!!

Carla

TIFÓ

El Tifó és un monstre molt ferotge i amb cos de serp. És un animal aquàtic de molts caps(el seu nombre de caps pot ser de 5, de 10 i fins a10.000 caps) i amb alè verinós. El seu cau està situat al llac de Lerna, al golf de l’Argòlida. Sota les seves aigües hi ha una entrada al inframón que l’Hidra guardava.
Tifó era fill de Tifó(el home gegantí amb cames d’escurçó) i Equida.

Santi
________________________________________

LES VACANCES D'ESTIU

Aquest estiu he fet moltes coses i m’ho he passat súper bé.  Anant a Eurodisney cinc dies, a la platja i amb els meus cosins a st. Pere de Riudebitlles.
Vaig anar a Eurodisney 5 dies que va ser el que més em va agradar, vaig pujar a moltes atraccions com ara “ the Hollywood tower hotel” que va de que representa que era un hotel i de sobte li va caure un llamp a l’edifici del ascensor i tu has de pujar a un ascensor i era una caiguda lliure, també vaig pujar a una muntanya russa que estava a les fosques amb flaixos com en una discoteca i que et posaves del revés.
Vaig anar a Cunit on cada dia anava a la platja i jugava amb les meves amigues al pis, i cada tarda anava a passejar o amb patinet o amb patins  i anava a prendre un granizat, un gelat o una creppe.
I durant els últims dies d’estiu, que els meus pares ja no tenien vacances, vaig quedar amb la meva àvia i cada dia venien els nostres cosins a jugar.

UNES VACANCES GENIALS!!

Carla
________________________________________

VACANCES D’ESTIU

Aquest estiu, com que els meus pares estan divorciats, he anat a molts llocs. Amb la mama vaig anar a un hotel de la costa brava durant 5 dies, durant aquells dies vaig anar amb un vaixell a alta mar a fer “snorkel” i a pujar al banana, em vaig marejar molt. Vam anar al Aquopolis i després a Lleida amb els meus germanastres on vam agafar un ocell del carrer que no podia volar, quan es va morir vam tenir puces al pis. Amb el papa vam anar 2 setmanes a Coma-ruga, 2 dies al Delta de l’ Ebre i allà vam anar amb piragua i a fer “pàdel surf”, hi vaig anar amb la Lidia perquè jo no tenia prou forces, vam caure i ens van picar les aranyes de mar. Em va agradar molt que els meus tiets cuidessin un gos abandonat que hi havia a la vinya i el portessin a casa de la meva iaia, però com que no el volia, ens el vam quedar unes setmanes nosaltres. Li vam posar Perla, però quan vam trobar amo va haver de marxar. Ara si els gossos abandonats no tenen on anar,  en comptes d’anar a la gossera, els acollim a casa nostra.

Alba
_______________________________________________

LES VACANCES D'ESTIU

Aquest estiu no he anat de vacances però he anat a fer excursions amb la meva família.
Un dia vam anar a una platja de Girona, una de les coses que més em va agradar va ser quan em vaig ficar a l’aigua i vaig veure peixos de molts colors, no molt lluny de la platja hi havia una roca bastant gran i quan hi vaig anar vaig veure un cranc, vaig agafar-lo per veure’l millor i quan el vaig agafar em va pujar al braç i es va quedar quiet. Aquest estiu no he sortit de Catalunya, vaig estar un mes a Vilafranca amb el meu germà i la meva àvia, va ser un mes molt divertit. Un dia ens va visitar el meu cosí que es va quedar al matí i a dinar i vam menjar molt bé perquè la meva àvia fa uns macarrons boníssims i de postres gelat. I després tiràvem fulles.
Aquest estiu ha estat molt divertit.

Oriol
__________________________________________________

LES VACANCES

Aquestes vacances he fet moltes coses, però les que m’han agradat més us les explicaré. Al juliol vaig estar dues setmanes de vacances a Coma-ruga a un apartament de la meva tieta. El primer dia no vam fer deures i vam anar directament a la platja. Tots els dies anàvem a la platja després de fer els deures. Quan vam tornar de Coma-ruga, els meus cosins acabaven de marxar cap a Londres. Quan van arribar, em van donar el regal del meu d’aniversari, que aquell dia ells no hi eren. El regal era una pilota de la lliga anglesa. Durant unes setmanes anàvem a la seva piscina amb la meva germana, i també vam jugar a la nova consola del meu cosí, la PS4 que també hi vam jugar molt!!!

Aquestes vacances han estat molt divertides:)

Santi
________________________________________________

LES VACANCES D'ESTIU

El començament de les  vacances d’estiu va ser la festa major de Lavern. A la festa major jo ballava pastorets amb l’Alba, l’Esther, l’Ivet, el Marc, el Marçal, etc... el divendres van fer el correfoc i el dissabte era el dia que ballàvem pastorets. El final d’estiu vam anar la meva família i jo a Puigcerdà a veure la meva àvia, vam estar tres dies. A Puigcerdà el primer dia, vam anar a un llac molt bonic. Els camins eren molts alts i jo i l’Esther teníem una mica de por. Després d’anar el llac vam anar a dinar a l’hotel de la meva àvia i a l’Esther li van fer un pastis pel seu aniversari. Els altres dies ens banyàvem a la piscina i anàvem a França a un bar. Al tornar de Puigcerdà  estàvem molt cansats i tots vam anar a sopar i a dormir.